Pages

March 29, 2011

dari hutan batu ke hutan hijau...


Setelah 15 tahun aku di perantauan ....membawa diri ...ibarat sireh pulang ke gagang...aku akhirnya kembali ke kampung halaman ku....walaupun tanpa kawan2 sepermainan,tanpa permainan tradisi,apatah lagi tanpa ibu tercinta....Aku tetap pulang menunaikan janji ku dan menghabiskan sisa2 kehidupan dengan cara "kampung".Biar tidak semewah apa yang ada di kota besar,aku yakini aku akan dapat melaksanakan amanat pada keluarga .

Pada rakan2 lain....pulanglah selalu ke kampung...walaupun setelah lama mana korang meninggalkan demi mencari rezeki.Tidak rindukah pada air sungai yg sejuk...Kicauan burung di subuh yang hening...Suasana malam yg sunyi...
dan aku bakal merasakan semua itu semula buat kali kedua...di pertengahan usiaku ini....

No comments:

Post a Comment