Pages

November 15, 2010

SIAPA AKU...?

04-10.1997.....

tarikh keramat aku memulakan satu "benda lain" yang aku sendiri tak tahu bagaimana rupa bentuknya.......dalam kegawatan ekonomi ,aku tiada pilihan..terpaksa mengharunginya jua.....aku tarik nafas dalam dalam dan menghelanya dengan begitu puas hati.......alang-alang bermandi darah ,biar sampai basah........

aku yang mulanya janggal,tidak tahu itu dan ini.........berperang dengan perasaan sendiri.....inikah jalan yang aku pilih untuk masa hadapan ku sendiri.......mengorbankan cita-cita org tua ku yang menginginkan aku pergi lebih jauh tapi inilah jalan yang ternoktah buat aku dan akan aku buktikan.................walaupun di luar kemampuanku.....

berbagai susah payah aku rasai dalam tahun tahun berikutnya......tak terhitung.......bermula dari seorang helper aku belajar.hinggalah aku di promote sebagai commis setelah 6 tahun aku bekerja....biar pun aku hidup bergelumang bau hanyir darah,luka yang tidak mengenal tempat untuk disinggahi....telah di takdirkan rezeki untuk aku meneruskan hidup dari sumber-sumber sebegitu..aku terima..saat getir dimana aku terpaksa menjaga outlet secara berseorangan selama 3 tahun.....pengikut aku satu demi satu mengundurkan diri.....hingga kini dan hampir mencecah 13 tahun dalam industry perhotelan di bawah label culinary team.satu label yang amat aku banggakan sejak aku mula menyarung pakaian chef ke tubuhku. bidang aku ini banyak mengajar aku erti kesusahan yang menuntut pengorbanan tinggi dan jitu.......

13 tahun ini mematangkan aku tentang apa yang aku lakukan,bukan buat aku tapi masa hadapan ku....

13 tahun ini membuatkan aku mengenal diri dan kemampuan untuk berada di puncak.....

13 tahun ini membuatkan aku mengenal siapa aku..........

13 tahun ini jualah aku mengabdikan diri untuk untuk bidang yang aku sanjungi........

13-09.2010.....aku kembali kepada asal..!!!

walaupun aku tidak mahir memasak semua jenis makanan tapi tanpa orang seperti aku,,takkan lengkap hidangan yang cantik di atas meja.........

No comments:

Post a Comment